organisaatiot
Vaikuttavuus
Kyselytutkimus hyväntekeväisyysjärjestön asiakaskokemuksen selvittämiseksi
14.6.2024
Asiakaskokemuksen selvittäminen on tärkeää jokaiselle yritykselle ja organisaatiolle. Asiakkaat luovat pohjan yritystoiminnalle ja he ovat asiakaskokemuksen parhaat asiantuntijat ja siksi...
Yhdessä
Laadunhallinta ja opetuksen kehittäminen ammattikorkeakoulussa
18.9.2023
Organisaation laatuun ja toiminnan kehittämiseen liittyvät toimenpiteet tai näitä määrittävät linjaukset kuten laatupolitiikka, laatujärjestelmä tai -käsikirja eivät yleisesti ottaen ole...
Osaaminen
Itseohjautuvuudella suuri merkitys etäjohtamisessa
12.6.2023
Etäjohtaminen on kasvava trendi ja digitalisoituva toimintaympäristö haastaa viestinnän ja johtamisen. Terveydenhuollon yksiköitä, joissa pienemmät yksiköt yhdistyvät suuremmiksi yksiköiksi, ja...
Osaaminen
Eettinen johtaminen
25.2.2022
Eettinen johtaminen on perinteisesti määritelty normatiivisesti toisaalta johtajan toimintana ja toisaalta johtajaan ja johtamiseen kohdistuvina vaatimuksina. Johtaminen on kuitenkin sosiaalisesti...
Osaaminen
Lyhyt johdatus henkilöstöjohtamiseen
10.12.2021
Henkilöstön huomioonottaminen ei ole uusi ajatus puhuttaessa yrityksen tai organisaation yleisjohtamisessa. Modernissa henkilöstöjohtamisajattelussa ihmisnäkökulma liitetään niin käyttäytymistarkasteluun kuin yritysstrategian malleihin....
Osaaminen
Ajatuksia johtamisen perusteista
19.5.2021
Johtamisen kipupisteet näyttävät pysyvän vuodesta toiseen varsin samanlaisina. Esimerkiksi professori Anna-Maija Lämsä (2009) nosti esiin virkaanastujaispuheessaan. työyhteisön luottamuksen puutteeseen liittyviä...