markkinointi

Ekologisia kosmetiikkatuotteita lehtien seassa vihreällä taustalla. Tekoälyn luoma kuva.
Osaaminen

Vastuullisuuden markkinointi kosmetiikkatuotteissa

24.9.2024
Vaasan ammattikorkeakoulussa tehdyn opinnäytetyön tulokset paljastavat merkittäviä eroja sukupuolten ja kuluttajaryhmien välillä kosmetiikan vastuullisuuteen liittyvässä kiinnostuksessa. Tutkimus osoittaa, että naiset...
Osaaminen

Sosiaalisen median rooli B2B-yrityksen liiketoiminnassa

24.6.2024
Elämme aikaa, jossa sosiaalinen media on merkittävä osa monen arkea. Sosiaalisen median avulla pystymme verkostoitumaan ihan eri tavalla kuin ennen;...
Osaaminen

Mitä on social selling ja miten sitä voidaan hyödyntää myyntityössä?

24.6.2024
Social selling eli sosiaalinen myynti tarkoittaa uusien asiakassuhteiden luomista ja myynnin tekemistä sosiaalisen median alustojen ja digitaalisten keinojen avulla. Tämä...
Osaaminen

Pk-elintarvikeyritysten kansainvälistyminen Ruotsin markkinoille

20.6.2024
Ruotsi on aina ollut suomalaisille yrityksille tärkeä ja usein ensimmäinen kohde, kun yritys pohtii toiminnan laajentamista eli kasvua viennin kautta....
Osaaminen

Sosiaalisen median markkinointi remonttipalveluyrityksessä

19.6.2024
Nykypäivänä sosiaalinen media (some) on koko ajan enemmän pinnalla kuluttajien lisäksi myös yrityksissä. Suurin osa suomalaisista käyttää somea päivittäin. Sosiaalisen...
Osaaminen

Rekrytointimarkkinointi TikTokissa

18.6.2024
Tutkimus osoitti, että TikTok vaikuttaa suomalaisten korkeakouluopiskelijoiden rekrytointimarkkinointiin. Kyselyyn osallistuneet Z-sukupolven edustajat suosivat työnhaussa Instagramia ja TikTokia perinteisten kanavien sijaan....
Osaaminen

Markkinointi Twitch suoratoistopalvelussa – katsojien kokemukset

8.5.2024
Tutkimuksen tavoitteena oli tutkia markkinointia Twitch-suoratoistopalvelussa ja sen vaikutusta katsojien katselukokemukseen. Vastauksia kyselyyn saatiin yhteensä 52. Tulokset osoittivat, että noin...
Osaaminen

TikTokin vaikutus nuorten naisten ostokäyttäytymiseen

6.5.2024
TikTok-sosiaalisen median alusta on noussut merkittäväksi tekijäksi nuorten naisten ostokäyttäytymisessä, tarjoten erilaisia trendejä, ostosvideoita ja mainontaa. Ostokäyttäytymiseen vaikuttaa demografiset sekä...
Osaaminen

Instagramin hyödyntäminen brändin rakentamisessa

13.12.2023
Brändi on muutakin, kuin pelkkä visuaalinen ilme. (Vierula 2021, 178.) Brändin rakentaminen vaatii yritykseltä pitkäjänteisyyttä, suunnitelmallisuutta, sekä työntekijöiden sitoutuvuutta ja...
Osaaminen

Kirjakaupan tuote-esillepanot ja niiden vaikutus asiakkaaseen

13.12.2023
Kirjakaupassa tehdään monenlaisia tuote-esillepanoja riippuen esimerkiksi vuodenajasta tai meneillään olevasta sesongista. Kirjaesillepanot koostuvat yleensä mielenkiintoisista ja paljon odotetuista uutuuksista. Uutuuskirjojen...