markkinointi

Vaikuttavuus

Markkinoinnin toimintaympäristön vaikutus Alkon tuotevalikoiman rakentumiseen

1.12.2025
Kuva: Alkon kuvapankki. Tämä artikkeli perustuu Roosa Karvosen opinnäytetyöhön ”Markkinoinnin toimintaympäristön vaikutus tuotevalikoimiin, Case: Alko Oy”. Alko Oy:lla on erityinen...
Maanosien välillä kulkevat viivat kuvastavat toimitusketjuja.
Vaikuttavuus

Läpinäkyvyys ja vastuullisuus toimitusketjussa

16.9.2025
Tämä artikkeli perustuu Patrik Pulkkisen opinnäytetyöhön ”Toimitusketjun läpinäkyvyys osana vastuullista brändiä”. Opinnäytetyössä tutkittiin, kuinka toimitusketjun läpinäkyvyyttä voidaan parantaa ja mitä...
Pokerinpeluuta tietokoneella.
Osaaminen

Nettikasinon asiakaspysyvyysmarkkinointi

2.9.2025
Tämä artikkeli perustuu Miro Mannisen opinnäytetyöhön ”Asiakaspysyvyysmarkkinointi nettikasinolla”. Opinnäytetyössä tutkittiin, miten asiakaspysyvyysmarkkinointia toteutetaan, miten sitä mitataan sekä miten tekoälyä hyödynnetään...
Osaaminen

Brändiviestintä sosiaalisessa mediassa

19.5.2025
Tämä artikkeli perustuu Jenna Mäkisen opinnäytetyöhön: ”Brändiohje ja sosiaalisen median sisältöstrategia uudistuvalle tapahtuma-alan yritykselle”, missä toimeksiantajana toimii Helsinki Samba Carnaval....
Puinen pöytä, jonka päällä on lappu, jossa kirjaimet HCM ja sanat Human Capital Management
Vaikuttavuus

HCM-ohjelmistokokonaisuuden markkinakartoitus: kohti helpompaa henkilöstöhallintoa

29.4.2025
Henkilöstöhallinnon järjestelmien digitalisaatio on edennyt nopeasti, kun organisaatiot pyrkivät tehostamaan HR-prosessejaan ja vastaamaan muuttuvan työelämän tarpeisiin. YAMK-opinnäytetyö selvitti HCM (Human...
Hymyilevä kiinteistönvälittäjä ojentaa avaimia.
Osaaminen

Asiakaskokemuksen rakentuminen asuntoesittelyssä: onnistuneen esittelyn elementit

28.4.2025
Opinnäytetyö toteutettiin laadullisena tutkimuksena, jossa haastateltiin kuutta eri puolilla Suomea työskentelevää kiinteistönvälittäjää. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, mitkä tekijät vaikuttavat onnistuneeseen...
Vaikuttavuus

Kehonkuvan markkinoinnin vaikutus nuoriin naisiin

4.2.2025
Opinnäytetyössä tutkittiin kehonkuvan markkinoinnin vaikutusta 18–25-vuotiaisiin naisiin. Haastatteluissa selvitettiin, miten nuoret naiset kokevat markkinoinnin kehittyneen ja miten markkinointi vaikuttaa kehonkuvaan....
Osaaminen

TikTok markkinointikanavana

10.1.2025
Tämä artikkeli perustuu Sofia Walliuksen opinnäytetyöhön ”TikTokin käyttö markkinointialustana”. Työssä toteutettiin kvalitatiivinen teemahaastattelututkimus kohdistuen Yrittäjään, somevaikuttajaan ja kahteen somea käyttävään...
Mies käyttää hiirtä ja näppäimistöä suoratoistoon virtuaalisella näytöllä.
Vaikuttavuus

Videomarkkinointi sosiaalisessa mediassa

18.12.2024
Tämä artikkeli perustuu Santtu Leppäahon opinnäytetyöhön ”Videomarkkinoinnin vaikutus kuluttajien ostopäätöksiin sosiaalisessa mediassa”. Työssä toteutettiin kvalitatiivinen teemahaastattelututkimus kohdistuen aktiivisiin TikTokin, Instagramin...
Kuvitettu kuva, nainen esittelee omaa henkilöbrändiään puhelimesta.
Ihmisyys

Sosiaalinen media henkilöbrändin paras ystävä

7.11.2024
Tämä artikkeli perustuu Leevi Tolosen opinnäytetyöhön ”Henkilöbrändin muodostuminen ja hyödyt sosiaalisessa mediassa”, jonka empiria toteutettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena kohdistettuna sosiaalisen median...