markkinointi
Vaikuttavuus
Videomarkkinointi sosiaalisessa mediassa
18.12.2024
Tämä artikkeli perustuu Santtu Leppäahon opinnäytetyöhön ”Videomarkkinoinnin vaikutus kuluttajien ostopäätöksiin sosiaalisessa mediassa”. Työssä toteutettiin kvalitatiivinen teemahaastattelututkimus kohdistuen aktiivisiin TikTokin, Instagramin...
Ihmisyys
Sosiaalinen media henkilöbrändin paras ystävä
7.11.2024
Tämä artikkeli perustuu Leevi Tolosen opinnäytetyöhön ”Henkilöbrändin muodostuminen ja hyödyt sosiaalisessa mediassa”, jonka empiria toteutettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena kohdistettuna sosiaalisen median...
Osaaminen
Vastuullisuuden markkinointi kosmetiikkatuotteissa
24.9.2024
Vaasan ammattikorkeakoulussa tehdyn opinnäytetyön tulokset paljastavat merkittäviä eroja sukupuolten ja kuluttajaryhmien välillä kosmetiikan vastuullisuuteen liittyvässä kiinnostuksessa. Tutkimus osoittaa, että naiset...
Osaaminen
Sosiaalisen median rooli B2B-yrityksen liiketoiminnassa
24.6.2024
Elämme aikaa, jossa sosiaalinen media on merkittävä osa monen arkea. Sosiaalisen median avulla pystymme verkostoitumaan ihan eri tavalla kuin ennen;...
Osaaminen
Mitä on social selling ja miten sitä voidaan hyödyntää myyntityössä?
24.6.2024
Social selling eli sosiaalinen myynti tarkoittaa uusien asiakassuhteiden luomista ja myynnin tekemistä sosiaalisen median alustojen ja digitaalisten keinojen avulla. Tämä...
Osaaminen
Pk-elintarvikeyritysten kansainvälistyminen Ruotsin markkinoille
20.6.2024
Ruotsi on aina ollut suomalaisille yrityksille tärkeä ja usein ensimmäinen kohde, kun yritys pohtii toiminnan laajentamista eli kasvua viennin kautta....
Osaaminen
Sosiaalisen median markkinointi remonttipalveluyrityksessä
19.6.2024
Nykypäivänä sosiaalinen media (some) on koko ajan enemmän pinnalla kuluttajien lisäksi myös yrityksissä. Suurin osa suomalaisista käyttää somea päivittäin. Sosiaalisen...
Osaaminen
Rekrytointimarkkinointi TikTokissa
18.6.2024
Tutkimus osoitti, että TikTok vaikuttaa suomalaisten korkeakouluopiskelijoiden rekrytointimarkkinointiin. Kyselyyn osallistuneet Z-sukupolven edustajat suosivat työnhaussa Instagramia ja TikTokia perinteisten kanavien sijaan....
Osaaminen
Markkinointi Twitch suoratoistopalvelussa – katsojien kokemukset
8.5.2024
Tutkimuksen tavoitteena oli tutkia markkinointia Twitch-suoratoistopalvelussa ja sen vaikutusta katsojien katselukokemukseen. Vastauksia kyselyyn saatiin yhteensä 52. Tulokset osoittivat, että noin...
Osaaminen
TikTokin vaikutus nuorten naisten ostokäyttäytymiseen
6.5.2024
TikTok-sosiaalisen median alusta on noussut merkittäväksi tekijäksi nuorten naisten ostokäyttäytymisessä, tarjoten erilaisia trendejä, ostosvideoita ja mainontaa. Ostokäyttäytymiseen vaikuttaa demografiset sekä...