markkinointi

Osaaminen
Brändiviestintä sosiaalisessa mediassa
19.5.2025
Tämä artikkeli perustuu Jenna Mäkisen opinnäytetyöhön: ”Brändiohje ja sosiaalisen median sisältöstrategia uudistuvalle tapahtuma-alan yritykselle”, missä toimeksiantajana toimii Helsinki Samba Carnaval....

Vaikuttavuus
HCM-ohjelmistokokonaisuuden markkinakartoitus: kohti helpompaa henkilöstöhallintoa
29.4.2025
Henkilöstöhallinnon järjestelmien digitalisaatio on edennyt nopeasti, kun organisaatiot pyrkivät tehostamaan HR-prosessejaan ja vastaamaan muuttuvan työelämän tarpeisiin. YAMK-opinnäytetyö selvitti HCM (Human...

Osaaminen
Asiakaskokemuksen rakentuminen asuntoesittelyssä: onnistuneen esittelyn elementit
28.4.2025
Opinnäytetyö toteutettiin laadullisena tutkimuksena, jossa haastateltiin kuutta eri puolilla Suomea työskentelevää kiinteistönvälittäjää. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, mitkä tekijät vaikuttavat onnistuneeseen...

Vaikuttavuus
Kehonkuvan markkinoinnin vaikutus nuoriin naisiin
4.2.2025
Opinnäytetyössä tutkittiin kehonkuvan markkinoinnin vaikutusta 18–25-vuotiaisiin naisiin. Haastatteluissa selvitettiin, miten nuoret naiset kokevat markkinoinnin kehittyneen ja miten markkinointi vaikuttaa kehonkuvaan....

Osaaminen
TikTok markkinointikanavana
10.1.2025
Tämä artikkeli perustuu Sofia Walliuksen opinnäytetyöhön ”TikTokin käyttö markkinointialustana”. Työssä toteutettiin kvalitatiivinen teemahaastattelututkimus kohdistuen Yrittäjään, somevaikuttajaan ja kahteen somea käyttävään...

Vaikuttavuus
Videomarkkinointi sosiaalisessa mediassa
18.12.2024
Tämä artikkeli perustuu Santtu Leppäahon opinnäytetyöhön ”Videomarkkinoinnin vaikutus kuluttajien ostopäätöksiin sosiaalisessa mediassa”. Työssä toteutettiin kvalitatiivinen teemahaastattelututkimus kohdistuen aktiivisiin TikTokin, Instagramin...

Ihmisyys
Sosiaalinen media henkilöbrändin paras ystävä
7.11.2024
Tämä artikkeli perustuu Leevi Tolosen opinnäytetyöhön ”Henkilöbrändin muodostuminen ja hyödyt sosiaalisessa mediassa”, jonka empiria toteutettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena kohdistettuna sosiaalisen median...

Osaaminen
Vastuullisuuden markkinointi kosmetiikkatuotteissa
24.9.2024
Vaasan ammattikorkeakoulussa tehdyn opinnäytetyön tulokset paljastavat merkittäviä eroja sukupuolten ja kuluttajaryhmien välillä kosmetiikan vastuullisuuteen liittyvässä kiinnostuksessa. Tutkimus osoittaa, että naiset...

Osaaminen
Sosiaalisen median rooli B2B-yrityksen liiketoiminnassa
24.6.2024
Elämme aikaa, jossa sosiaalinen media on merkittävä osa monen arkea. Sosiaalisen median avulla pystymme verkostoitumaan ihan eri tavalla kuin ennen;...

Osaaminen
Mitä on social selling ja miten sitä voidaan hyödyntää myyntityössä?
24.6.2024
Social selling eli sosiaalinen myynti tarkoittaa uusien asiakassuhteiden luomista ja myynnin tekemistä sosiaalisen median alustojen ja digitaalisten keinojen avulla. Tämä...